Logo Nuci de la Matei
0
  • RO
  • EN
Zilnic: 09:00 - 18:00 0722 534 970

Nutritie si Sanatate

Avantajele nucilor

Valoarea energetica a nucilor mature a fost cunoscuta inca din vechime. In anumite zone ale globului, miezul de nuca se folosea ca valuta de schimb. In prezent, se utilizeaza ca hrana concentrata pentru astronauti.

Miezul de nuca este un aliment complet si concentrat, cu o valoare energetica foarte ridicata comparativ cu a altor fructe sau alimente (525-690 kcal pentru 100 g miez), are o compozitie chimica complexa (substante proteice, substante grase, glucide, celuloza, substante minerale (calciu, cupru, mangan, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc) si vitamine (vitamina C, A, B1, B12, B6, E).

Datorita continutului sau, inlocuieste cu success carnea avand, o mare importanta in alimentatia vegetarienilor si a diabeticilor.

Alte beneficii:

Boli de inima

Cele mai recente studii arată beneficiile nucilor asupra inimii şi a sistemului cardiovascular. Prin continutul bogat de acizi grasi Omega 3, nucile ajuta la reducerea considerabila a aparitiei bolilor de inima. De asemenea, nucile scad colesterolul rau din organism, reduc aparitia cheagurilor de sange si regleaza tensiunea arteriala.

Sistemul nervos

Nucile imbunatatesc performantele mentale si sunt utile in situatie de stres, depresie deoarece sunt bogate in fosfor. In concluzie, pentru memorie, sistem nervos, pentru o minte mai lucida, dar si pentru imbunatatirea capacitatii de concentrare, recurgeti la consumul zilnic de nuci!

Diabet

Pentru diabetici, nucile reprezinta un aliment foarte bun, deoarece acestora nu le este indicat consumul de carne. Nucile pot fi astfel un inlocuitor excelent. De asemenea, nucile au un procent mic de glucide si au totodata si un efect de scadere a glicemiei.

Sunt o sursa buna de grasimi

O mana de nuci completeaza necesarul de grasimi bune dintr-o zi. Daca dorim sa slabim, este important ca nucile sa se consume crude, in stare naturala, fara adaosuri de sare, ulei si alte condimente; prajite acestea deja se transforma in alimente nocive.

Pentru oase puternice

Datorita continutului de proteine, nucile sunt excelente in intretinerea sanatatii oaselor, dar si a muschilor, pielii si celulelor. Intarirea oaselor ajuta la preventia osteoporozei! Cam 65 de grame zilnic este suficient pentru efect garantat!

Nivel crescut al colesterolului

Nucile, fiind bogate in grasimi sanatoase, fibre si vitamina E, scad colesterolul. Specialistii sustin ca aproximativ 67 de grame e cantitatea ideala indicata pentru consumul zilnic. In concluzie, datorita continutului lor, nucile sunt recomandate persoanelor care sufera de diverse boli de inima sau de hipertensiune arteriala.

100G. MIEZ DIN NUCA PROASPATA
Calorii 580
Grasimi 57 g
Proteine 15 g
Fibre 4 g
Calciu 94 mg
Fier 3 mg
Zinc 3 mg
Vitamina E 4 mg
Seleniu 18 microg
Acid folic 68 microg
100G. MIEZ DIN NUCA USCATA
Calorii 690
Grasimi 70 g
Proteine 21 g
Fibre 4 g
Calciu 100 mg
Fier 3 mg
Zinc 3 mg
Vitamina E 24 mg
Seleniu 18 microg
Acid folic 70 microg
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, acceptati modul in care utilizam cookie-urile.  Mai multe detalii      X